"miniförlossning" 9okt

Är du äckelmagad eller lite pryd så sluta läsa
nu för det här blir lite "privat/intimt"...

Som jag berättade igår så har jag ont i ryggen,
mest ryggslutet och svanken och ett himla tryck
där bak...
Nu hör det ju till saken att jag blivit lite förstoppad
utav den här krabaten som huserar därinne och sparkar
på allt utan tarmarna....kunde ju putta på nedåt menar jag..

Idag var inget undantag, kunde knappt gå på toaletten utan
att det kändes som jag skulle göra på mig men det kom inget!
Bahhh, vill ju få ut det!!
Trycka på kan man ju inte göra heller, för alla kvinnor som varit
gravida och läser det här förstår vad jag menar.
Då känns det som om huvudet är på väg ut där fram och pressar
man kan man få såna där trevliga hemmisar, om man inte redan har det...

Till slut kändes det outhärdligt och sms gick iväg med en önskan om microlax.
Det skulle ju dröja ett par timmar till innan leverans med ljusningen fanns där.

Kanske var det det som behövdes, eller mina groggar på vatten och c-vitamin i
dubeldos som verkade för plötsligt fanns det ingen återvändo.

Kan säga att det kändes som om vi fått en "skitunge" idag.
Kunde inte hålla emot och det gjorde samtidigt så ont så det är
tur man har övat med andningen för att ta sig igenom krystvärkarna sen.
Andningstekniken fungerar även mot smärtor i samband med nr 2.

Men vilken lättnad, vilken känsla när man väl var klar.
Värken i ryggslutet lättade och jag kände mig nästan som en ny människa.

Förutom den här lite dramatiska starten på dagen så har det mesta varit bra.
Nu på kvällen så har magen dragit ihop sig i små sd som känns men inte värre
än att det bara är övning..

Helgen tillbringas i Södertälje så uppdatering kommer först på söndag...
om det inte blir en 08-bäbis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0