1 oktober

Fullmåne idag, sägs påverka gravida.
Brukar födas en hel del barn vid fullmåne...

Här känns det ibland som om jag håller på att
gå av på mitten,
ryggen/svanken gör jätteont, kan knappt gå
och definitivt inte böja mig ner.
Sammandragningar som bara den idag och tryck
nerför ryggen....
Känns som om man är väldigt nödig med nr 2 men
inget kommer, samma känsla infinner sig senare vid
förlossningen när det är dags för utgång.
Ingen panik dock, ingen BB resa här inte, inte idag iaf!

Termostaten har varit helt kass idag igen,
så varm om händerna och fötterna så att det värker
i dem. Obehagligt som attan.

Natten till idag har varit katastrof, vaknat en gång i timmen
för toabesök och en gång utav att jag hostade och fick sån
äckllig sur uppstötning så jag trodde nästan jag skulle kräkas
i sängen då jag inte kan komma ur den...

Det är en hel process att komma ur sängen från liggande position,
speciellt om jag legat på vänster sida och sovit.
Att flytta över benen utan att gå isär på mitten är en konst och man får
inte ha bråttom.
Funderar ibland på skaffa ett bäcken eller en armkrok(hjälpmedel för äldre
att flytta sig i sängen med) men som sagt nu är det ju inte lång tid kvar.

nä nu ropar kudden. Högt.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0