v8

Veckan gick i rasande tempo.
Har varit ganskal illamående
och sovit mycket.
När tillfälle funnits.
Har jag inte sovit har jag mått dåligt, frusit
och haft ont i huvuvdet och kännt mig alldeles
risig.

Barnen är hjälpsamma för det mesta och
låter mig vila.
-mamma, mår du lite illa?
mmm kan man svara då och så får man en bamsekram.
Gullungar kan de verkligen vara mina små busfrön.

Mamma
Du kan känna dig illamående på morgonen eller när du lagar mat. Många känner sig trötta, får förstoppning eller halsbränna.

Barn
Embryot är cirka 7 mm långt och anlag till hjärnan och små arm- och benanlag börjar växa fram. I slutet av den sjätte veckan börjar blodomloppet att fungera. Käken och munnen utvecklas och det finns 10 tandanlag i båda käkarna. Hjärtat slår med en kammare, navelsträngen utvecklas och tarmsystemet börjar att bildas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0