Glukosbelastning

onsdagen den 18 mars gjorde jag då den andra
glukosbelastningen i mitt liv.
Denna gången gick det lättare att få ner än förra gången.
Det smakade mycket mycket bättre nu än sist.
Man har 5 min på sig att dricka upp en halvliter, tror jag det är.

Först får man ta ett stick i fingret förståss, sen är det en 2 tim.
lång väntan och ytterliggare ett stick i fingret.
Resultatet får jag nästa gång jag träffar Malin.

Kan lungt påstå att jag var vrålhungrig när jag gick därifrån.
Då hade jag varit fastande sedan 22.00 kvällen innan och när
jag äntligen fick äta något hade klockan hunnit bli tolv.

Förutom huvudvärken och den varma känslan av den halva/hela
graden som jag har blivit varmare pga graviditeten så mår jag
hyfsat bra. Nästäppan är ju jobbig men inget nämnvärt illamående idag,
än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0