Steka kött....gaah...

hur skall detta sluta?
kom i dag och helt oväntat,
stekte köttbullar till barnen vid lunchtid och fick verkligen
kämpa för att inte kräkas i stekpannan.

Ikväll har maken gjort stekt ägg och bacon och jag
kände hur illamåendet bara sprang emot mig.
Då var jag inte ens i samma rum.

hur skall detta gå då vi är riktiga köttomaner?
Jag skippar gärna nu och byter mor wokade
grönsaker, kokta morötter eller annat som
sallad med feta ost.

Men barnen och gubben vill ju ha köttprodukter,
hoppas verkligen att detta är snabbt övergående.

Det funkar bra att äta det men inte att tillaga.
Undrar om det räcker som argument för att
slippa matlagningen i ett par månader???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0