Less på det mesta idag

Usch, vaknar till minusgrader och vitt utanför
fönstret. Snorkallt!!

Ryggen värker och fogarna gör sig påminda med en
gång. Kan knappt stiga upp ur sängen.

Kläder som passar; vad är det???
skor skall vi inte tala om och strumpor,
ja, de har jag inte använt på länge.
Kommer inte ner och magen är i vägen...

Barnen stannar hemma från dagis,
skönt att slippa stressen och att skrapa rutor och gå ut
och frysa för jacka finns ingen som passar...

Bråk och kiv, till största delen. Ångrar att jag inte 
lämnade dem på dagis så de kunde rasa av sig lite.

Post från FK (försäkringskassan) självklart har de skickat fel blanketter!!
wow, vilken surprise!
Skulle snarare bli förvånad om det någon gång kom rätt blankett.
Detta innebär att jag suttit i telefonkö halva dagen,
vilket fungerar jättebra med två barn hemma.

Den andra halvan har gått åt till att försöka få tag på någon på
Kommunal som vet nåt....stört omöjligt!!
Tur att Transport finns, de ringer tillbaka och har rätt information
och då är jag inte ens medlem där..

Kommunal har mycket att lära!!

Nu skall jag fixa lite käk innan det är dags att ge sig av till
badhuset för barnens simskola.
Har ingen lust alls idag.. 

Vilket neggo inlägg detta blev men ibland har man såna dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0