Att bevara en hemlighet

Vårt giftermål var en hemlighet för de
allra flesta i vår närhet.
Endast två personer i vår familj visste
något och de bor på andra sidan jorden.

Vi höll vår hemlighet för oss själva tills
dagen var inne och då annonserade vi i tidningen.

Det finns hemligheter av alla de slag,
från dem man har med sin bästa vän som barn
till de mer allvarliga man kanske inte delar med någon.

Vissa hemligheter är just hemliga en viss tid pga olika
anledningar. Kan vara förlovningar, presenter, vigslar
och andra överaskningar som fester och tillställningar.

Att veta att ens hemligheter förblir just hemligheter är viktiga.
I alla fall för mig.
Att bevara en hemlighet är a och o, att få bli invigd i en hemlighet
är en stor sak för mig, visar på fötreoende och en ömsesidig respekt.

Ibland kan man snubbla över någons hemligheter, av misstag få veta
något man inte borde.
Att då lova att inte säga något och att bevara hemligheten är då extra viktigt.

Att bryta det löftet, att avslöja hemligheten för någon annan är så respektlöst.
Förtroende är inte något man får, utan något man förtjänar.
Nu har det hänt många saker som gör mig så besviken och ledsen,
hoppas verkligen du tyckte det var värt det.

Jag har iaf lärt mig att hemligheter skall man vara försiktig med.
Alla har inte samma värderingar och känslor för att bevara hemligheter som jag.
Ledsen och besviken.
Speciellt som du inte hör av dig när jag försökt kontakta dig.


ps. till vår familj vill jag gärna be om en liten upptagen kråka  i er kalender den 4 juli.ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0