Hipp hipp hurra

på min födelsedag.
Tänk att för 32 år sedan föddes jag vi 4-tiden på morgonen.
Mina 5 äldre syskon skulle ha skolavslutning och mamma
hade som tur var strukit och lagt fram alla kläderna.
Äldsta syrran fick hjälpa de yngre med att locka håret bl.a.

Väl i skolan berättar min yngste äldre bror att han minsann
har fått en rödhårig lillasyster idag.
Detta resulterade i att mina syskon fick ställa sig uppe på
scenen och hela skolan sjöng "ja må de leva" för dem.

Denna historia har jag fått höra många gånger
men tycker den är lika söt varje gång.
Än idag kan det komma fram föräldrar till deras klasskompisar
och fråga om inte jag var den lilla tösen som föddes på
skolavslutningen.

Skriver mer ikväll om "min" dag.
image129 

##########################################################



Nu sitter här en trött "tant" som snart skall gå och lägga sig.
Dagen har varit full av roliga upplevelser.
Ett litet axplock från dagen kommer i punktform:
(orkar inte vidareutveckla ikväll)

*gratulationer med posten
*fika med syster och M.
*fotografering utav M.
*underbara SMS
*härliga mail
*presenter
*Blommor
en underbar Dahlia utav D. bl.a.
image130
*glasstårta
*sommarfest på O.dagis
*gäster på kvällen
*solsken

Tack alla ni underbara som har förgyllt min födelsedag på ett eller annat sätt,
nu dröjer det ett år innan nästa gång...Då blir jag 28+

image131
Denna skylt passerar vi på väg hem och tyckte den passade in idag.
Med tanke på åldern då....och glädjen...

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Grattis grattis! :D

Hoppas att du får en bra onsdag.
Något speciellt inplanerat antar jag? :)

Mvh
söderlund

2008-06-04 @ 07:46:31
URL: http://ventux.blogg.se
Postat av: Sandra

Hej Vännen!! Stort GRATTIS på din födelsedag!! Hoppas den går i det fina vädrets tecken :) Ha en underbar dag!!
grattiskramar från mig

2008-06-04 @ 08:19:11
URL: http://latjoo.blogg.se
Postat av: Cia

Stort grattis i efterskott.

Det låter som du haft en härlig dag, kul med födelsehistorien också.

2008-06-05 @ 23:18:49
URL: http://emisfa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0