Så liten så liten

man blir när man inte mår bra.
Har varit iväg till stan med barnen idag för
att träffa en vän och hennes två ungar.
Skulle lekas, titta på sälar och älgar och
även in och klappa getterna.
Men en blöt liten olycka skedde strax efter ankomst så
det vart till att vända hem igen.
Väl hemma känner jag hur huvudet verkligen sprängvärker,
halsen gör ont och hostar som en gnu...
fryser och huttrar så det slutar med att jag kröp
ner i sängen för att vila och låta tabletterna verka.
Vaknar utav två små stollar som hoppar på mig,
glad att se mina små älsklingar finner jag att huvudet
fortfarande inte vill vara med.

Usch, fredag och allt!
Känner mig så liten, skulle vilja vara nedbäddad med glass
och en bra film och en tjock gosig filt men det funkar inte....
inte med små barn som behöver sin mamma, får se om det
går efter åtta då mina små har gått och lagt sig.
Kanske kan min stora älskling förbarma sig över mig.
Just nu är de iväg för att hämta mat.

hur mår ni annars?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0