Lasse S

Min körlärare heter Lasse och vi har nu följts åt sedan ht-06.

image92

Det är en stor man med en ängels tålamod, ett stort lugn och kunskaper i massor
som han mer än gärna delar med sig utav.
Man får förutom körkortsutbildningen även baskunskaper och lite allmänbildning under
våra timmar ihop i hytten; även utanför då vi tippar densamme.

Han har tidigare arbetat inom armén så det har jag lärt en massa om,
hans stora hobby är amatörradiosändningar med kortvågor och hans båt.
Det blir mycket vågsnack kan ni nog förstå men det är spännande att få inblick i dessa för
mig helt främmande ämnen.

Han äger dessutom ett hyreshus och har tre lägenheter som han då hyr ut.
En del historier får man höra därifrån, aldrig några namn förståss.
Det kan hända många ovanliga saker får man allt reda på.

Snart är det dock dags att ta farväl utav Lasse.
Jag har fått tider för mitt teoriprov och snart även för körprovet vilka jag hoppas
klara av galant nu när backningen äntligen har lossnat...

Det skall bli skönt att få kunna vara bara mamma under dagtid igen och slippa
resorna på 20mil t/r men jag kommer nog sakna Lasse en del iaf.
Vem vet, jag kanske åker upp och hälsar på´n...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller tummarna att det går vägen på proverna!!

2008-01-16 @ 21:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0