F-kassan

image90Försäkringskassan


Vilket ställe alltså,
det kan driva mig till vansinne ibland.
Skickar in papper och intyg i god tid för att hinna
få pengarna lagom till de skall dras till räkningar.
Men vad händer?
Det är en fråga jag ställt till personalen på denna
insitiution för alla inkompetenta människor i Sverige.

Förstår inte vad dem sysslor med ibland.
Dem man får tala med när man ringer upp,
arg som ett bi och så frustrerad överatt samma sak händer
om och om igen....,
är ju som oftast väldigt trevliga och hjälpsamma och kan oftast med
hjälp av ett par tangent tryck på datorn korrigera felen(?) och allt blir bra.

Samtalen tar inte lång tid och det går snabbt med att få saker och ting iordning
så vad är det som händer på dessa kontor runt om i Sverige eftersom ett ärende
som tar högst två min per telefon kan behöva ta 5-6 veckor mot sagda 2.

Det skall bli så skönt att slippa deras ursäkter, deras förvånande utrop och deras lismande
när de upptäckt att det faktiskt var de som gjort fel och inte jag.
Sist fick jag tala med en kvinna som talade om att mitt ärende tagit så lång tid pga
att filen de skickat var en bildfil och det var ju så svart att öppna dessa. Gahhh!!!!

ja, ja alla kan ju göra fel och det är ju trots allt människor som arbetar där men varför varje gång??
funderar på att ta anställning där eftesom man får lön utan att behöva göra nåt (ironi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0