Av barnen får man höra sanningen...

HÄR ÄR EN SÖT LITEN HISTORIA SOM VISAR HUR SMARTA BARN EGENTLIGEN ÄR
>
> Mamma är bäst.
> Var ute och gick med min 4 åriga dotter.
> Hon plockade upp något från marken och stoppade det i munnen. Jag tog
> saken ifrån henne och sa till henne att inte göra så.
>
> -Varför då, frågade dottern.
> -För att den varit på marken och den är smutsig och kan vara full av
> bakterier. Då tittade min dotter på mig full av beundran och
> frågade; -Mamma, hur vet du allt sånt där?
>
> Uh... jag var tvungen att tänka snabbt...
> -Alla mammor vet sånt här. Det är en del av mammaprovet. Vi måste veta
> sådant annars får vi inte bli mammor.
>
> Vi gick vidare en stund och min dotter var tyst i 2-3 minuter, men hon
> tänkte mycket på mitt svar, så plötsligt sa hon:
> - Nu förstår jag!! ....Om man inte klarar provet, då blir man pappa
va?
> -Precis, svarade jag med ett stort leende på läpparna!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0