Udda ting

Jenn på Aff utmanar oss igen...
Intressant och roligt och något som lyfter upp i den grå vardagen.
Här kommer mina (våra) tre udda ting:

43550-47

Ja inte är det Oscar även om man ibland kan undra...
Nä, det udda på denna bilden är sparbössan i plåt som är tillverkad av min sambo.
Den är svetsad i båda ändar så pengarna som kommer in går ej att få ut,
inte utan en kap!
Just nu används den oxå som piedistal i hallen.

43550-46

Ett handgjort ljus från Thailand får bli sak nr 2.
Väldigt vackert och ett speciellt minne från vår resa till Phuket.

43550-45

Ja nr 3 får bli mitt kranskageform, kanske inte så vanligt i Sverige,
desto vanligare i Danmark....
Denna "bakelse" är underbart god och väldigt vacker, man kan dekorera
i all oändlighet och i alla möjliga olika skepnader och teman.

Dessa tre ting var det jag fann just nu som kanske inte är så vanliga i hemmet,
även om de finns här hos oss.

Kommentarer
Postat av: JENN

*^hihi* Vilken annorlunda pedistal tänkte jag.. innan jag läste o insåg att det var en spargris *hahaha*

Tack för att du delar med dig o kul att du ville vara med i utmaningen ;)

2007-03-09 @ 00:08:49
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: Jenny

Ja,det var udda ting!

Kul att se!

2007-03-09 @ 12:01:23
URL: http://mammajennys.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha, jag lyckades utan hjälp! ;)

Kul sparbössa! Den ser ut att rymma en hel del om ni nu inte bryter er in i den innan den är full förstås. Men det skulle väl kunna bli en god hjälp att hälsa på typ farfar eller nåt?!

Kul att få se dina udda saker!

kramar

2007-03-09 @ 12:02:44
URL: http://latjoo.blogg.se
Postat av: Indra

Innan jag läste texten så tänkte jag att ni har då ett riktigt modernt element ni :-) Cool sparbössa! Det lär vara en rätt stor summa i den om man fyller den ända upp.

2007-03-09 @ 19:55:00
Postat av: cia

Häftig sparbössa! Å ljuset gav mig varma minnen!
Tack för titten.

2007-03-09 @ 21:23:39
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Nina

Vilka läckra saker, speciellt sparbössan! Tack för titten
Kram Nina

2007-03-10 @ 19:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0