Utmaning

Basilika har utmanat mig med dessa frågor och jag skall svara så gott jag kan:

Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?
*Jag fyllde 30 år!!!
Jag har även klarat av att ta körkort för lastbil, höggravid och allt! Uppkörningen klarade jag den 29 dec så det var på håret att jag hann innan det nya året.
 Vilka länder besökte du?
*
Danmark, både i glädje och i sorg.

Vilket datum från 2006 kommer du minnas, och varför?
*oj flera stycken men de som jag kommer på på rak arm är 28 februari, en skräckupplevelse då Oscar brände sin hand på kassetten i öppna spisen och vi fick åka i ilfart till Östra. Allt slutade dock bra och han har inga synliga men vad vi kan se iaf.
Två andra viktiga datum är den 22 juni, två blåa streck på grav.testet samt den 15 aug. då jag kände babyn sparka för första gången.
Ett mer färskt datum är den 18 okt då vi återigen fick besöka barnakuten, denna gången med en armbåge ur led. Det gick bra även denna gången men mamsen har ju fått några gråa hår på köpet!
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?
*
åhh den hemska sommarplågan om Booten Anna som gick stup i kvarten. Till slut ville man ju bara  kräkas. Annars är det väl Evighet med Carola och den finska monsterlåten som vann melodifestivalen.
Vad gjorde du på din födelsedag?
* Tillbringade dagen med Daniel och Oscar, Vi var på Liseberg. Solen sken och himlen var blå och Oscar fick smaka på mjukglass. Precis som jag ville ha det.
Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
*Om jag hade sluppit grav. illamåendet under den heta sommaren och den hemska foglossningen som kommit under vintermånaderna.
Hur höll du dig från att bli galen?
*kan man hålla sig från att bli nåt man redan är?? Med hjälp av familj och nära vänner som ställer upp i vått och torrt kan man klara sig långt. Tack skall ni ha, ni vet vilka ni är.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
*Nygammal person får det bli och det är utan tvekan min BM Malin. Hon är helt suverän!!
 
Uppnådde du det du tänkt dig under 2006?
*I stort sett iaf. Började ta tag i mina kilon som försvann, Sen blev jag gravid lite tidigare än planerat men h*n är absolut välkommen, jag hann med att få mitt C-körkort( släpet får vänta). Vi ligger lite efter med husplaneringen men det blir lätt så när det kommer en mage i vägen...
 
Förhoppningar om 2007?
*Jag hoppas på ett friskt barn som tar oss med storm, Att vi hinner klart med lite av husplanerna och att vårat besök av barnens farfar och grandma blir precis så underbart som jag tänkt mig det. Vi har även funderingar på att bygga ut lite och jag skulle inte ha nåt emot att få bli fru P. 
Förutom det hoppas jag såklart att våra nära och kära får behålla hälsan och förståndet.
Jag hoppas oxå få tid till att ta mitt körkort för släp så det är klart när det blir dags att börja arbeta igen.
Kanske kan jag oxå komma fram till små privata lösningar gällande olika aspekter av vårt gemensamma liv. 
Vilka fler vill du ska svara på dessa frågor?
*Jag skulle vilja att Christina, Annika och Sandra antar denna utmaning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0