BB t/r

Alltså vad ont man kan få utan någon speciell orsak.
I fredags började det värka som sjutton i magen, i övre
delen precis vid revbenen och huvudet värkte och jag
mådde lite halvdåligt överlag så där.
Som tur var fick vi middag hos mamma så det slapp vi laga.
Åker hem på kvällen med värkande mage och dunkande huvud,
bänkar mig framför Let´s Dance och slappar med fötterna högt.
Efter pusen och nyheterna känner jag bara ett sånt fruktansvärt
illamående och bara måste kräkas.
In på toaletten i faslig fart och kräks blod....sen kommer det mat.
Trycket över magen släpper litegranna och jag är nu helt slut.
Klockan närmar sig elva och vi beslutar oss för att gå i säng.
Efter ett par sedvanliga kissepauser under natten så vaknar jag igen vid
halv 6 på morgonen av ett kraftigt illamående och ett dunkande huvud.
Upp för att ta en alvedon men hinner inte mer än ut i köket innan jag får
vända tillbaka till toaletten där jag en en gång kräks blod innan det kommer
mat som ur en fontän.
Bäbisen kände jag sist igår kväll vid elva strax innan vi la oss, så det är nog
ingen fara.
För att vara på den säkra sidan ringer jag till Spec.förlossningen och får prata
med en sköterska. Efter en stund vill hon iaf att vi skall komma in för en koll.
Det kunde ju vara havandeskapsförgiftning eller nåt annat....Det är ju svårt
att veta per telefon.
Väcker upp Daniel och Oscar och packar oss iväg till Östra.
In på BB och upp till 4:e vån där vi nästan omgående får ett eget rum.
En sköterska kommer och tar ett blodtryck som var bra, 120/85.
43550-39
Jag får även lämna ett urinprov som visade spår av äggvita men ingen fara,
Var lite uttorkad men det är ganska vanligt då man spytt upp all vätska.
Fick nån "medicin" mot sura magsafter och även två panodil mot värken
i huvudet.
En doktor kom in och pratade litegranna med oss och kände lite på bebben.
-Det är mkt barn härinne, säger hon och antyder att barnet är stort.
(bm Malin tippar på 3,8-4 kg)
Allting verkar bra och jag får sladdar på magen för en ctg-kurva.
Bebben sprattlar omkring som en buse därinne så efter en stund så får vi göra om det igen.
Hjärtljuden varierade från 138-172 så det var livat i luckan får man nog säga.
En sköterska kom in lite senare för att ta blodprov för att kontrollera några andra värden.
Hon var inget vidare på att hitta blod kan jag säga....
Hon stack mig tre! gånger i ena armen + att hon då emellan försökt hitta ådror på andra armen innan hon
äntligen lyckades få ur mig lite blod. Hon var tom på väg att sticka mig i handen för att få blod..
nä, tacka vet jag Gunilla på mvc, hon hittar med en gång utan krusiduller.
Allting verkar vara bra, ingen vet varför jag fick såna kramper i magen, kräkningar etc och
vi vet att barnet mår bra så vid halv nio fick vi lov att åka hem igen.

Vi åkte dock till min mamma som bjöd på frukost, lunch och middag och även var barnvakt på Oscar då jag vart helt utslagen och sov hela dan, Daniel fick lov att åka och handla och greja lite medans jag sov.
Det är allt bra tur vi har min mamma som ställer upp i vått och torrt. Oscar trivs ju där som fisken i vattnet så det är det inga problem med.

Hemma igen på kvällen efter en skön dusch och en stund vid tv-.n var det äntligen dags att gå och sova.
Men innan var det ju dags för nya magfoton, v 40+0.
43550-41

43550-40

Danne räknade ut på att jag sov nästan eller tom lite mer än 16 tim det dygnet.
Men jag somnade gott på kvällen utan problem....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj vilken mage! och vilket äventyr! Hoppas du mår bra nu. Tycker du har ändrat dig massor i ansiktet sen sist. En del erfarna bm kan se på speciellt munnen när det är på g. Kul med gissning på barnets vikt. S bm gissade att det var den pojk som skulle väga 4130g, han vägde 4190. Rätt skickligt ;)

Väntar på bebisfoto NU!

kramar

2007-01-30 @ 09:29:49
Postat av: Jenny m.Tim & Max & Olle

Wow vilken mage!!!!!
Hoppas verkligen att du mår mkt bättre nu,fast mest av allt hoppas jag att du är på BB så att ni får träffa en krabat som bökar omkring därinne!!!

Kram

2007-01-30 @ 09:36:09
URL: http://mammajennys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0