BB får vänta lite till..

Har idag den 11 januari vart hos bm Malin för koll igen och allt var bra....
Okej då ,det fanns spår av äggvita i urinen men antagligen ingen fara,
får svar först imorgon. Vi tror det är lugnt, känns inget konstigt iaf.
Hade lite högt undertryck men det är ganska vanligt i slutet av graviditeten,
inget jag oroar mig för iaf.
Har gått upp 2kilo till, bara vatten som tur är, känner mig som en blåval.
Vi lyssnade på hjärtljuden idag med och de hade sjunkit något sen sist
men det gjorde det på Oscar oxå.
Malin och jag känner ju varann ganska bra och vi vet var vi har varanndra och
det känns så toppen med henne.
När hon skall mäta sf-mått och känna efter hur bebben ligger säger hon helt plötsligt:
-Jag känner inget huvud!
Blir sen så generad och ber om ursäkt men jag bara skrattar åt henne,
vi vet ju att barnet har ett huvud och jag är inte det minsta förvånad.
Det känns nämligen som om barnet har huvudet i mitten av min kropp och
väldigt långt ner. Ibland känns det som om barnet försöker borra sig ut ur livmodern.
En annan bm fick dock komma in och känna hon med och med lite svårigheter och djupt in
så kunde hon känna vad hon trodde var huvudet iaf. I så fall ligger barnet med pannan åt vänster.
Huvudet är nu fixerat och bebben är redo att komma ut, enda nackdelen med detta är att h*n ligger på mina tarmar så jag har fått en rejäl förstoppning....inget vidare alls!!
Önskar ingen att få det, hemskt är det.
Pratade senare under dagen med Christina och vilket minne hon har,
vårt första bf datum var den 17 januari och det är ju mindre än en 1 vecka kvar så mina aningar om att det blir barn till helgen är kanske inte så dum iaf.
För att vara på den säkra sidan tog jag med mig ett babyskydd hem idag.
Helt nytt och inplastat med marinblått tyg med ränder. Det var snyggt.

Malin tyckte även idag att mina läppar(munnen) var svullna och det är ett tecken på att nåt är på g.
Magen har även sjunkt rejält.
Vi har även skrivit ett förlossningsbrev idag och en sammanfattning av graviditeten.

Om vi inte får något barn till helgen så skall vi till Malin igen på onsdag.

lite siffror:
blodtryck:140/85
vikt: +12kilo
hjärtljud: 138
urin: 1/0
sf-mått:39 cm

Kommentarer
Postat av: Jenny m.Tim & Max & Olle

Wow, wow, det närmar sig verkligen nu!!!

Tänk vad spännande om ni är tvåbarns föräldrar innan nästa vecka!!

Kram och LYCKA TILL!!!

2007-01-11 @ 21:05:53
URL: http://mammajennys.blogg.se
Postat av: Sandra

Shit va spännande! Så fort du lyser minsta lilla med för lång frånvaro på aff eller msn så kommer man ju undra vad du gör! ;)

massor med kramar och LYCKA TILL! Passa på och njut av blivande storebrorsan som ännu är familjens minsting. Krama honom från oss!

2007-01-11 @ 22:23:48
URL: http://latjoo.blogg.se
Postat av: Cheyenne

Oj, vad spännande!! Nu är det ju verkligen närsomhelst ju :) Kramar från oss och lycka till!

2007-01-12 @ 12:45:12
Postat av: Basilika

Åh vad spännande.
Hur var det med Oscar? Gick du över eller fick du innan bf? Minns inte. Tänker på dig/er. Lycka till! Kram!

2007-01-12 @ 15:03:10
URL: http://basilika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0