25 dagar kvar till BF

Idag har vi varit hos både läkaren och bm Malin.
Vi började med ett besök hos läkaren för att kolla upp myomet via UL.
Det hade inte växt nämnvärt men det hade bebben.
Kunde inte se idag heller vad det är för kön på krabaten som huserar därinne.
Däremot fick vi se en tydlig bild på huvudet, en arm, ryggraden, en njure och aortan.
Bebben är så stor nu att man bara kan se en del i taget,
får lixom inte plats med hela barnet på bilden.
Däremot såg vi att h*n låg med rumpan till höger och en fot och ena benet bort åt vänster,
Huvudet ligger ju neråt och färdigt för utfärd...ja ja om två veckor eller så..
Oscar var inte så värst imponerad idag heller men han var ju väldigt trött förståss.
Det var sista kollen på myomet och det var helt ok. Barnets huvud har redan passerat
så det lär inte vara något hinder vid förlossningen.

En timme senare var det dags för besöket hos Malin.
Oscar hade somnat under vår promenad och ärenderunda vilket var ganska skönt.
Vi fick tala lite ostört utan avbrott för att hålla koll på Oscar...
Han brukar leka med hennes skrivbordsnyckel och allt annat löst därinne.
Idag var det även en bmstudent med vilket var helt ok.
Hennes bästa tips för igångsättning utan uttröttande effekt var en ORGASM.
Kanske ska prova det när det närmar sig...*fniss*
Har annars hört att ett besök på IKEA brukar sätta igång det men valet är ju så svårt!!!

Är idag i v 36+3 och siffrorna var jättebra:
vikt: +10kg
SF:39 cm
hb:126
B-glukos:4,6
blodtryck:125/70
Huvudet är nedåt och fortfarande Ruckbart.
Hjärtljuden:152

Krabaten härinne i magen har verkligen fullt upp.
Det sparkas och boxas och den vänder sig från ena sidan till den andra.
Att spänna ut rumpan mot magen är en favoritsysselsättning precis som
att rumla runt inne magen.
Sammandragningar har jag otroligt mycket denna gången om man skall
jämföra med när jag vänta Oscar.
De kommer gärna ofta och mycket på em, kvällen och magen drar ihop sig till ett tungt och stenhårt bowlingklot. De är inte regelbundna och de känns inte som förvärkar ännu utan den bara övar...
Jag har blivit ganska så svullen nu det sista så mina ringar har jag fått ta av mig.
Händer och fötter är inte att leka med längre men som tur är så är det vatten och inget annat.
Skall tillbaka till Malin nästa torsdag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ska bli kul att få se magen live så här alldeles nära inpå. Det är ju inte långt kvar!? Imorn ska jag träffa min kusin som har bf 2/2. Så du får höra på lör om jag tycker du är stor eller inte ;)

kram

2007-01-04 @ 20:44:37
URL: http://latjoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0