Är ni kvar?? Det är jag....

43550-43
En sån här blöjtårta hade inte varit fel att få ställa
fram för att fira nedkomsten av vårt andra barn.
Vi får väl se när det blir...

Igår var jag som sagt på antenatalavdelningen på
BB Östra för att lämna detta pisseprov. Det visade på
+1 och var helt ok, men sköterskorna visste inte rikitgt vad de
skulle göra med mig så vi tog ett blodtryck oxå, 110/60,
Kanonbra!
jaha då får du gå hem då, men nöden kräver ingen lag som sagt så in
på huset och väl därifrån blir jag haffad av sköterskan igen.
De vill kolla mera och vad skall man säga??

Receptionisten hade lunch så jag fick snällt vänta med att anmäla mig igen.
Under tiden vi väntade ringde jag mamma som kom och hämtade
Oscar.
Han var jätteduktig på att vänta med mig men det är ju inget höjdar ställe för en liten
kille att sitta där och vara tyst....
Fick även ringt Sandra och avbokat vår date, blev så besviken för jag hade ju sett fram emot
att få luncha ihop med henne och barnen.
(Vi fick dock en snabbfika hos min mamma på em, tack för kaffet mamma och roligt att träffa er, Sandra)

När det blev min tur fick jag sitta på en obekväm fåtölj i ett rum som de delat av på mitten med hjälp av en gardin och göra en CTG-kurva. Tog en stund innan vi fann hjärtljuden men till slut så...
Stadiga, höga dunkanden som pendlade mellan 126 och 172....De går ju upp massor när
krabaten rör på sig och sparkar vilken den gjorde en hel del.

Efter ca 30 min. hade de fått en fin kurva och det var dags för väntrummet igen...
Inga bra tidningar men ett väldigt trevligt par som väntade sitt första barn så tiden gick ganska
fort.

Nu kom även en läkare, in på ett undersökningsrum och prata litegrann.
Sen kollade vi via UL  på barnet, allt var bra, bebben tittade upp mot oss,
alldeles lagom med fostervatten och huvudet låg nedåt som det skall.
Sen kände läkaren även på livmodertappen som var så gott som utplånad,
jag var öppen två cm, nästan 3.
Allt är klart för förlossning det är bara bebben som skall bestämma sig.

På kvällen igår hade jag en himla molvärk i ryggslutet men inget mera,
var trött som bara den men som sagt. Jag är fortfarande hemma.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du tackade för kaffe för mig oxå ;)

kram

2007-02-07 @ 21:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0