Up 2 date

Det har hänt en del sen sist.
Babyverkstaden fortsatte sin gilla gång och vi tänkte inte mer på det
än att vi börjar seriöst efter Oscars 1-årsdag.
Sommaren anlände med hemsk värme och olidliga temperaturer.
Jag har haft jättejobbigt i värmen med trötthet, illamående och bara en stor
längtan efter svalka.
Eftersom mensen lyste med sin frånvaro beställde vi tid hos läkaren
för att få hjälp med att starta upp igen.
Tillsammans med bm kom de fram till diagnosen med hormonsvängningar
och ev. även matsmältningsproblem. Tid för provtagningar och undersökning fick
jag till den 22 augusti i Alingsås.

Veckan innan midsommar får vi veta att min systerdotter( ja hon är 24 år) är gravid.
De väntar sitt tredje barn och har bf i februari. Så roligt!!!
Eftersom jag mått illa och så, så tänkte jag att jag testar!
Hjälp vilken chock jag fick!!
Det blev 2 blåa streck! POSITIVT!
Ringde ner till mvc och fick prata med Gunilla. Vi, Oscar och Jag, fick komma ner med en gång
och testa även där. Ja det var lika positivt där så nog var vi gravida alltid.
Fick bokat tid för inskrivning och väl ute i bilen igen ringde jag upp Daniel och fick berättat att
han skulle bli pappa.
Det kändes så overkligt med tanke på vad som hände sist.
Klart man blev glad, överlycklig men samtidigt vågade vi inte riktigt tro att det var sant.

Inskrivningen gick bra och Malin, vår barnmorska, var jätteglad att se mig igen.
Vi bokade tid för ett VUL och lite andra besök och pratade på en stund.
Det har sjunkt in lite att vi faktiskt skall ha en baby, men när vet vi inte.
har ju inte haft mens sen i februari och en novemberbaby blir det ju inte.

VUL kom och gick och allt var bara bra. Tingeling som jag valt att kalla magen för
sprattlade, snurrade runt och vinkade där inifrån. Det var lite svårt att få till någon bra bild att mäta på
men till slut blev det ett ganska bra iaf och beräknad förlossning blev 17 januari.
En vinterbaby, och tre veckor innan Stina oxå....oj det gick fort....
Från att få veta att man är gravid till att helt plötsligt befinna sig i v 12 var lite snabbt...

Nu är vi i v 18 och jag har mått si sådär. Trött är jag fortfarande och magen växer.
Spyr gör jag lite hur som helst känns det som, kan komma av olika lukter, smaker
och konsistenser. Mysigt värre att byta blöja på Oscar samtidigt som man spyr i handfatet!!
Väldigt glamoröst liv vi lever just nu...

Den 24 augusti skall vi på det stora UL, ultraljudet, och det skall bli så spännande.
Vi får se hur det blir med bf då. det kan ju flyttas på en del!!

På måndag skall vi till Malin och prata litegranna och mer vet jag inte.
Det skall bli roligt iaf.
uppdaterar här när det händer mer.
kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0